Haténonyság

 

Járműszervízek és autószalaonok hatékonyságának növelése

A hatékonyság növelése a legfontosabb dolog amivel a szerízünk és vagy szalonunk jövedelmezését növelni tudjuk. Az idő pénz, különösen igaz ez a jármű javításra: az idő amit eladunk és csak egyszer tudjuk eladni, az olajszűrőt vagy a fékbetétet el tudjik adni holnap is de múlthét szerdám 8 és 10 óra közötti 2 órát azt csak egyszer lehet kiszámlázni. Ha az alatt az idő alatt nem végeztünk eladható tevékenységet akkor az kb. legenyhébb esetben is  20.000ft jövedelem kiesés.

Több és pontosabban elvégzett munkák, több eladott jármű, elgégdettebb ügyfelek. Ennek elengedethetetlen eszköze a Járműfelhő szolgáltatásai. Az autószalokoknál különösen fontos hogy az ügyfelek jó véleményük legyen a műhellyről mert a statisztikák szerint azok az ügyfelek akik már vettek tőlünk járművet és elégedettek a szervízzel 70-80% az esélye hogy a következő járművet is tőlünk fogják megvárárolni (még akkor is ha esetleg mi drágábbak vagyunk mint egy konkurens cég ajánlata) viszont az elégedetlen ügyfeleknél ez max 10% vagy kevesebb. Az első járművet az ügyfél veszi meg a következőket pedig a "szervíz" adja el.

Az elégedett ügyfél többet is hajlanó kifizetni a szolgáltatásainkért, nem jejllemző hogy megkérdőjelezi az árainkat, lojális és ajánlja a cégünket a rokonoknak - barároknak, like-ol a Facebook-on, Instagrammon és folytathatnánk. Az elégedetlen ügyfél ennek nagyjából az ellentétje, de álltalában ez a csoport több ügyfelet vagy leendő ügyfelet riaszt el mint amennyit az elégedett ügyfelek toboroznak. A legjobb megoldás hogyha nincselégedetlen ügyfelünk ami nagyjából lehetetlen de a jó kommunikációval a legtöbb eset orvosolható ami saját tapasztalat. Az ügyfelekkel mindig és minden esetben kommunikálni kell: 

- fel kell hívni amikor a jármű készen van

- hívni kell ha valami miatt nem készül el időben

- telefonálni kell ha drágább lesz vagy előre nem látott költségek merülnek pl.: fékbetétet kell cserélni pedig a jármű olajcserére jött

- új időpontot kell foglalni ha úgy gondoljuk hogy valami miatt nem fogyjuk tudni a munkát elvégezni akkora amikorra meg lett beszélve pl.: a szerelő beteg lett aki csinálta volna. Sokkal jobb ez a megoldás mint valahogy nagy stersszel megoldani mert nagyobb az eséje hogy hibázni fogunk. Az emberek megértőek :)